fredag 15 april 2011

Älskar snön!

21/2 2010

Det måste vara fel på mig, någonstans i min hjärna saknas det en koppling, eller flera. Alla ponnyhästar är liksom inte innanför staketet.
Alla människor jag har pratat med. I telefon, över nätet, IRL, de är trötta på snön. De förbannar den, häver ur sig diverse olika ofördelaktiga kommentarer över den vita massan. Ibland hummar jag med lite reserverat, andra gånger skrattar jag och säger precis som jag tycker.

Jag gillar snön. Jag kan inte få nog av allt det vita härliga som dimper ner. Jag skottar fram min bil, både en och två gånger. Jag skottar upp gångarna till stallet, hundgården och min stuga, och tänker att det minsann är bra motion. Och det enda jag grämer mig över är att jag inte har någon som kan värma mina fötter när jag kommer in igen. Jag älskar snön. Plumsar omkring i den och klättrar i snövallarna som snart är lika höga som mig. Pulsar genom drivorna vinden har lagt upp. Skrattar som en dåre när hundarna får tokryck och drar omkull mig och släpar mig på rygg flera meter så snön forsar in innanför jackan. Och njuter när nu solen spelar över det vitpudrade landskapet. Jo, jag älskar snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar